У рамках ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах змішаного навчання» на кафедрі інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики Рівненського державного гуманітарного університету відбулася серія тренінгів:
«Академічна доброчесність»
Тренер: Полюхович Наталія Вікторівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики, Рівненський державний гуманітарний університет
Обговорили питання академічної доброчесності, розпізнавання плагіату у текстах наукових робіт. Доповідаюча нагадала усім присутнім про різні види плагіату, наводила приклади помилок, які часто зустрічаються у написаннях текстів до магістерських робіт здобувачів вищої освіти. Учасники тренінгу також довідалися про особливості перевірки текстів на плагіат системою Unicheckта про оформлення списку використаних джерел у APAстилі. Тренер на різних прикладах пояснила як працювати з онлайн сервісом Grafiati, щоб згенерувати оформлення різних видів джерел за введеними даними користувача.
Про запобігання і нейтралізацію реальних і потенційних загроз, які можуть виникнути в кіберпросторі поговорили на тренінгу «Кібербезпека як складова розвитку цифрової компетентності», тренером якого став Кіндрат Павло Вадимович, кандидат юридичних наук, доцент кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики, Рівненський державний гуманітарний університет.
В ході обговорення були сформульовані поради як не підпадати під дії кібершахраїв:
- ніколи не передайте особисту інформацію по телефону або електронною поштою;
- не звертайте увагу на ніби то «терміновість» питання;
- завжди уточнюйте та перевіряйте інформацію про того, хто до вас звертається, не зважаючи на регалії;
- переривайте та не продовжуйте спілкування, якщо розумієте, що вас спонукають до термінових та малозрозумілих дій.
Крім цього слухачі розширили свої знання щодо вибору надійного паролю, використання різних способів двофакторної автентифікації, безпеки спілкування в соціальних мережах та месенджерах. Знання прийомів кіберзахисту – один з кроків самозахисту користувача в кіберпросторі, оскільки більшість загроз в сфері кібербезпеки реалізовуються через соціально-комунікаціний та інформаційно-психологічний вплив на об’єкта атаки.
Юзик Ольга Протасіївна, докторка педагогічних наук, професорка кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики Рівненського державного гуманітарного університетупровела тренінг на тему «Генеративний штучний інтелект та можливості його використання». Її співдоповідачем став здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету математики та інформатики Рівненського державного гуманітарного університету Лагойко Дмитро. Учасники тренінгу вкотре переконалися у активному впровадженні технологій штучного інтелекту у роботу онлайн сервісів (Canva, освітній проєкт «На Урок») та популярності ШІ серед студентів та викладачів. Були сформульовані ряд практичних порад як формулювати завдання для ШІ, щоб отримати якісний результат. Однак побоювання щодо доцільності активного використання ШІ досі лишаються. Щоб більш детально вивчити це питання, тренери запропонували учасникам пройти анонімне опитування ШІ та генеративні технології ШІ - Google Форми(https://docs.google.com/forms/d/1Ik9Q-IuOblns3gsXHJd6lXx7REGivg6SAl1aIIEGuc4/viewform?edit_requested=true#responses)
Заключний тренінг «Прийоми інтерактивної взаємодії у Zoom» провелаРуденко Юлія Олександрівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри кібернетики та інформатики, докторантка, Сумський державний педагогічний університет. Тут слухачі дізналися як урізноманітнити лекційні заняття різного роду інтерактивними взаємодіями під час налагодження віддаленого спілкування через конференції Zoom: використання дошок для спільного малювання, роботи у різних секційних кімнатах, генерування спільно зі слухачами хмар слів.