Практичне заняття про використання гри Minecraft прививченні алгоритмів програмування.
Minecraft – це, так звана гра-пісочниця від Mojang та Microsoft, відкритий світ, що розвиває креативність, взаємодію з іншими, вміння вирішувати проблемні ситуації у захоплюючому середовищі, яке обмежує лише ваша уява. Гра має понад 100 мільйонів користувачів у всіх куточках нашої планети. Тут є те, чого немає у інших – можливість створити цілий світ, який буде абсолютно унікальним. Добувати ресурси, досліджувати територію, будувати будинки і, навіть, цілі міста – тут можливо все. Ще однією особливістю є те, що у Minecraft створені умови для взаємодії групи дітей та спільного творення – це виводить на новий рівень співпрацю, комунікацію та вміння ефективно ділити обов’язки для досягнення найкращого результату.
Minecraft — одна з найуспішніших комп’ютерних ігор в історії, яка поступається лише Tetris. Гравець подорожує тривимірним світом, що складається з кубічних блоків. Він може вільно перебудовувати його, створюючи з блоків складні споруди. Це робить Minecraft схожою на конструктор LEGO.
Minecraft не ставить перед гравцем якихось однозначних цілей, але пропонує йому безліч можливостей і занять. Наприклад, дослідження світу, створення різноманітних конструкцій і предметів.Освітня версія — MinecraftEdu — продається тільки школам, фізичні особи купити її не можуть. Головна особливість у тому, що вчитель сам може створювати віртуальний світ, використовуючи власні методи ведення уроку. При цьому в грі немає казкових персонажів і можливості вбивати.
У школах Швеції Minecraft є обов’язковою частиною програми з 2013 року. В Австралії гру використовують на уроках природознавства, у США — для вивчення історії. А в Північній Ірландії ігрову платформу встановили не тільки всі середні школи, а й бібліотеки.У вересні 2017року з’явилася українська локалізація гри. Зараз її ввели у свої навчальні програми вже понад стошкіл України.
Ми також попрацювали в цьому середовищі зі студентами 4-их курсів і отримали досить цікавий зворотній зв’язок. Практичне заняття розпочалося з того, що студенти зайшли у віртуальну класну кімнату і нарешті «побачили один одного», вірніше ті образи, які вони собі обрали. Імена, щоправда, були справжні, тому було так, ніби не було ні війни, ні карантину.
Тема заняття, яке проводив Любомир Яловенко стосувалася циклів і студентам було цікаво писати код програми, бо «черепашка» тут же його виконувала. Можна було внести правки у програму та запустити ще раз, щоб побачити новий результат. І навіть віртуальний дощ нікого не змусив піти з уроку, а навпаки, прискорив риття тунелів черепашками.
Наприкінці заняття спільно з викладачем професором Ігорем Войтовичем, студенти висловили свої враження та захоплення від заняття:
- Петро Шидловський: Дякую за цікаву пару, вивчення програмування за допомогою Майнкрафту.Ніколи не міг подумати, що на 4 курсі із метою навчання буду грати майнкрафт.
- Наташа Олесь: Дякую за цікавий урок! Нам все дуже сподобалося.Цікаво грати та одночасно навчатися.
- Сергій Нездюр: Цікаве інформативне заняття,де у формігри можна навчатися програмувати,вивчати різні коди.Такі пари дуже захоплюють. Чудова ігрова технологія!
- Віталік Саковець: Дякую за урок! Мені сподобалося урок в майкрафт. Хоч я не люблю гратикомпютерні ігри,алемені урок цей відрив щось нове. Це чудова технологія для проведеня практичної робити.
Професор Ігор Войтович наприкінці заняття відзначив високий рівень підготовки студентів, а особливо, Любомира Яловенка, який підготував таке цікаве практичне заняття. Сподіваємось пізнати й інші цікаві сучасні освітні технології, що досліджуємо разом зі студентами на заняттях з «Методики професійного навчання».