Круглий стіл «IT-освіта як спільний продукт освіти та бізнесу» відбувся 25 травня 2022 року у Майстерні міста Рівне.
На початку зустрічі кожен з співорганізаторів озвучив свої очікування від круглого столу, серед яких були представлення можливостей закладів освіти, розгляд критичних питань і загроз та шляхів їх вирішення шляхом SWOT-аналізу та спільного мозкового штурму.
В ході круглого столу відбулося представлення освітніх програм нашого факультету
- ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ), студенти якої мають змогу взяти участь у програмі «Подвійний диплом» з Природничо-гуманітарним університетом імені Яна Длугоша в Ченстохові зі спеціальністю «Інформатика»;
- «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ІНФОРМАТИКА)», оновленій відповідно до вимог Нової української школи та потреб сучасних закладів освіти;
- «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (МАТЕМАТИКА, ІНФОРМАТИКА)», яка реалізується в університеті з 1990 року та забезпечує підготовку вчителів математики з інформатикою для західних областей України;
- ІНЖЕНЕРІЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, яка започаткована у 2019 році на запити суспільства та бізнесу;
- КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ, яка започатковується у 2022 році з метою комплексного доповнення до вже ліцензованих та акредитованих інженерних ІТ-програм;
- КОМП'ЮТЕРНІ НАУКИ, яка за своєю суттю відповідає класичним університетським програмам, в її основі закладена ґрунтовна теоретична підготовка, яка визначає базові положення інформаційних технологій;
- ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА, одна з перших прикладних програм в сфері ІТ (не дивлячись на її назву), що реалізовується в університеті, а з 2000 року функціонує аспірантура за спеціальністю «Математичне моделювання та обчислювальні методи», в якій захищено більше 20 кандидатських та докторських дисертацій.
Представив освітні програми та розповів про особливості їх реалізації Войтович Ігор, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики голова Навчально-методичної ради Рівненського державного гуманітарного університету, який зокрема відзначив переваги навчання студентів на наших освітніх програмах:
- освітні програми відповідають попиту на ринку праці;
- задоволення потреб міста та області у підготовці фахівців;
- висококваліфіковані викладачі;
- бюджетні місця;
- угоди про співробітництво;
- залучення іноземних партнерів;
- участь у підготовці студентів за програмами подвійних дипломів;
- впровадження онлайн-курсів для абітурієнтів;
- організація та проведення соціально значимих для міста, регіону та країни заходів (конференцій, форумів та комунікацій з питань регіонального розвитку);
- соціальна включеність та партнерство;
- корпоративна етика;
- активна студентська рада;
- висока працездатність викладачів та продуктивність праці;
- освітні проекти в галузі інформаційних технологій, що їх реалізовують викладачі кафедри спільно зі студентами.
Також розглянули можливості удосконалення освітнього процесу:
- залучення кваліфікованих фахівців, представників роботодавців, професіоналів-практиків;
- збільшення обсягу дисциплін, що викладаються іноземними мовами;
- використання міжнародного досвіду впровадження дистанційного навчання;
- навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- організація сертифікатних програм, курсів підвищення кваліфікації викладачів, педагогічних та інших працівників міста, регіону для навчання впродовж життя;
- функціонування спеціалізованих лабораторій,
- розвиток національної та міжнародної академічної мобільності;
- можливість навчання іноземних громадян;
- розширення кола іноземних партнерів.
Як і колеги з інших закладів освіти відзначив окремі недоліки та загрози, що стали особливо актуальними нині:
- ризик загострення військової та демографічної ситуації у регіоні;
- відтік випускників шкіл до закордонних університетів;
- недостатня вмотивованість здобувачів вищої освіти;
- низька заробітна плата науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу;
- недостатня підтримка закладів вищої освіти з боку держави та потенційних роботодавців.
Окремі з них підтвердив і керівник Департаменту освіти і науки Рівненської ОВДА Петро Коржевський, який зазначив, що у цьому році число вступників значно зменшиться через війну, тому і заклади освіти, а згодом і бізнес відчує нестачу висококваліфікованих кадрів.
Вів зустріч Сергій Веретюк - керівник Noosphere Engineering School, який вдало організував як самі представлення закладів освіти, так і підвів їх до потреб бізнесу з урахуванням запитів та ризиків через фасилітовану активну дискусію в форматі design thinking. Ми отримали домашнє завдання висвітлити найбільш критичні питання та запропонувати шляхи їх вирішення, з чим вже успішно справились. Сподіваємось, що наступні зустрічі відбудуться у закладах освіти із обговоренням освітніх програм, які зацікавили рівненські ІТ-компанії за участю основних учасників освітнього процесу та майбутніх працівників цих компаній – студентів.