У Рівненському державному гуманітарному університеті відбувся ІІ Всеукраїнський форум «Підготовка фахівців галузі ІТ-освіта в умовах воєнного стану» спільно з ГС «Рівне ІТ-освіта» та Департаментом освіти і науки Рівненської ОВА 21-22 лютого 2023 року в он-лайн режимі
Участь у роботі ІІ Всеукраїнського форуму «Підготовка фахівців галузі ІТ-освіта в умовах воєнного стану» з метою обговорення особливостей підготовки фахівців галузі та формування їх професійних компетентностей, який проводиться кафедрою інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики Рівненського державного гуманітарного університету взяли представники органів влади, бізнесу та ряду закладів освіти:
Волинський національний університет імені Лесі Українки;
Державний університет "Житомирська політехніка";
Житомирський державний університет імені Івана Франка;
Здолбунівський ліцей N4;
Ізмаїльський державний гуманітарний університет;
Інститут цифровізації освіти НАПН України;
Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради;
Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка;
Луцький національний технічний університет;
Львівський національний університет імені Івана Франка;
Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького;
Національний університет водного господарства та природокористування;
Рівненський ліцей №12 Рівненської міської ради;
Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
Рівненський технічний фаховий коледж Національного університету водного господарства та природокористування;
Рівненський фаховий коледж економіки та бізнесу
Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного;
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка;
Український державний університет імені Михайло Драгоманова;
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;
Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка;
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького.
Форум проходив у форматі панельних дискусій за участі представників Департаментів освіти і науки, Центрів якості освіти, розробників державних стандартів освітніх програм та експертів НАЗЯВО. У ході зустрічей розглянуто важливі й актуальні питання:
‒ Чи готові представники влади та бізнесу сприяти розвитку в ЗЗСО Рівненщини та інших регіонів класів профільного спрямування в галузі ІТ?
‒ Хто такі інші стейкхолдери (крім здобувачів вищої освіти, випускників програми; роботодавців; академічної спільноти) і якою може бути їхня роль в реалізації освітніх програм?
‒ Яким чином під час формулювання цілей та програмних результатів навчання ОП враховувати галузевий та регіональний контекст?
‒ Як обгрунтувати особливості (унікальність) освітньої програми в умовах дії державного стандарту?
‒ Практика чи дуальна освіта? Що краще працює в сучасних умовах?
‒ Як правильно присвоїти професійну кваліфікацію за умови існування стандарту вищої освіти, але відсутності професійного стандарту?
‒ Як правильно сформулювати кваліфікацію випускника та визначити його професійні права, коли немає освітнього стандарту?
‒ Як організувати опитування та інші складові моніторингу реалізації освітнього процесу, зокрема за тематикою даного форуму?
‒ Як організувати профільне вивчення предметів у ЗЗСО з орієнтацією на регіональні запити та перспективи ринку праці?
‒ Яким чином здобувачам вищої освіти забезпечити можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії? Як це реалізовано в різних закладах освіти?
‒ Як здобувачі вищої освіти отримують результати навчання у неформальній освіті і як ЗВО визнає ці результати?
‒ Як унормовано питання щодо використання робочих програм навчальних дисциплін та силабусів в освітньому процесі різних закладів освіти?
- Яке має бути змістове наповнення освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів спеціальностей: 014.09 «Середня освіта (Інформатика)»; 015.39 «Професійна освіта (Цифрові технології)»?
‒ Що ми плануємо робити уже завтра задля якісної підготовки фахівців галузі ІТ-освіта в умовах воєнного стану та в післявоєнний період?
Таким чином вдалося реалізувати поставлену мету та зарахувати участь у форумі як тренінг для педагогічних, науково-педагогічних працівників, гарантів освітніх програм та завідувачів кафедр з видачею сертифікатів.
Учасники форуму позитивно сприйняли і формат проведення і запропоновану тематику та планують зустрічатися регулярно з метою обговорення актуальних для ІТ-освіти проблем та завдань.